سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طراحی سایت در کرج|طراحی وب سایت درکرج|آذران وب شعبه کرج|هاست

اگر می خواهید چندین وب سایت مستقل راه اندازی کنید و مدیریت آن ها را به صورت مرکزی و از یک نرم افزار به کاربران ارائه دهید می توانید از ابزار WordPress MultiServer کمک بگیرید. این نرم افزار را به اختصار به صورت MU و یا WPMU نشان می دهند.
بسیاری از افراد بر این باورند که این ابزار تنها برای سایتهایی کاربرد دارد که به کاربران خود بلاگ در قالب یک ساب دامین ارائه می دهد می باشد. در صورتی که قابلیت های آن بسیار بیشتر و بالاتر می باشد.MU کاربران را قادر می سازد تا چندین وب سایت مستقل را با دامین خود بر روی یک نرم افزار مدیریت نماید. البته لازم است به این نکته توجه نمود که برای استفاده از این ابزار به یک IP اختصاصی و ثابت دارید. همچنین برای جلوگیری از بروز مشکل در روند راه اندازی وب سایت خود، از سرویسهای میزبانی اختصاصی مجازی (VDS) و یا سرورهای اختصاصی استفاده نمایید. زیرا راه اندازی چندین وب سایت بر روی یک سرویس میزبانی اشتراکی ممکن است به دلیل مصرف زیاد CPU و Ram از سرور با مشکل مواجه شود.
حال برای مثال زمانی که سه دامین تهیه کردین به کنترل پنل میزبانی خود رفته و نرم افزار MU را بر روی یکی از دامین ها به عنوان سایت اصلی نصب نمایید. بعد به پنجره مدیریت نرم افزار رفته تا بتوانید وب سایت دوم و سوم را اضافه نمایید. حال شما دارای 3 وب سایت مستقل و با نام های متفاوت می باشید.
در این حالت شما دارای 3 وب سایت می باشید که دارای محدوده مدیریتی مستقل به خود می باشند که از طریق زیر قابل دسترس می باشند:
http://نام وب سایت اصلی/wp-admin
حال می توانید در هر یک از سایت ها بلاگی را با ساخت زیر دامنه ای (sub-domain) ایجاد نمود. که با تعریف حساب کاربری برای این بلاگ می توانید دسترسی را به این دامنه محدود نمایید تا شخص مدیر این بلاگ به سایر قسمت های وب سایت دسترسی نداشته باشد.

مدیریت مرکزی چندین وب سایت

چرا از WordPress MultiServer استفاده کنیم؟

شاید برای شما این ذهنیت پیش بیاید که نصب ورد پرس بر روی هر سایت و کار مجزا بر روی هر سایت آسان تر از این است که بخواهیم این نرم افزار را برای مدیریت وب سایتها نصب نماییم.
اما باید دقت کرد که استفاده از MU قابلیت مدیریت بسیار ساده ای دارد و در صورتی که شما مسئولیت مدیریت چندین سایت را برعهده داشته باشید و بخواهید برای هر یک از آن ها به صورت مجزا وردپرس را نصب و مدیریت نمایید زمان بسیار زیادی را نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال برای به روز رسانی وردپرس باید تک تک وارد قسمت مدیریت سایت ها شوید و آن ها را به روز رسانی نمایید. اما این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که تمامی وب سایت های خود را در یک محیط مدیریتی مرکزی بررسی و بروزرسانی نمایید.

 

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com






موضوع مطلب : دانلود ورد پرس, وردپرس رایگان, دانلود وردپرس, سایت وردپرس, اذران وب شعبه کرج, طراحی سایت در کرج, اموزش وردپرس