سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طراحی سایت در کرج|طراحی وب سایت درکرج|آذران وب شعبه کرج|هاست

1. حذف یا غیر فعال نمودن افزونه (Plugin) های غیر ضروری

توجه نمایید که هرچه تعداد پلاگین های مورد استفاده شما بیشتر باشد، مقدار مصرف شما از CPU سرور نیز بیشتر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که برخی از افزونه ها با یکدیگر سازگاری کامل ندارند یا به درستی بهینه نشده اند و بیشتر از حد معمول از منابع سرور استفاده می نمایند.در ادامه برخی از افزونه های پر مصرف و ناسازگار شرح داده شده است :
افزونه “مقالات مرتبط” (Related Posts):
تجربه نشان داده است که با حذف این افزونه می توان مصرف وب سایت از CPU سرور را تا حد قابل توجهی کاهش داد. طبعا ممکن است این سوال برای شما نیز به وجود بیاید که پلاگین مقالات مرتبط چگونه می تواند چنین مقدار زیادی از منابع سرور را اشغال کند. دلیل آن کاملا مشخص است، زیرا هر بار که یک پست یا مقاله در وب سایت لود می شود، افزونه مقالات مرتبط در بین تمامی برچسب ها (Tag) و دسته بندی ها (Category) برای یافتن مقالات مرتبط به پست لود شده، جستجو می کند که این پروسه بار زیادی را روی سرور می گذارد. حالا تصور کنید که وب سایت شما تنها 10 بازدید کننده داشته باشد و هر یک از آن ها نیز در حال خواندن یک مقاله باشند، بنابراین عملیات یافتن مقالات مرتبط برای 10 مقاله به صورت همزمان باید تکرار شوند. لذا با صرف نظر از تاثیر مفید افزونه Related post بر روی SEO، ناچاریم برای در دسترس بودن همیشگی وب سایت خود در میزبانی های اشتراکی، آن را حذف نماییم. همچنین می توان از برخی از افزونه های ثالث مانند Dhiti و LinkWithin نیز به عنوان جایگزین استفاده نمایید.

2. افزونه های آمار بازدید

افزونه هایی مانند Statpress مقدار زیادی از منابع از سرور را مصرف می نمایند. این افزونه های باید تک تک بازدیدکنندگان را ردیابی کرده و برای هریک از آن ها جداولی را در دیتابیس ایجاد کنند. برای مثال زمانی که یک بازدیدکننده با وب سایت می آید، افزونه مذکور اطلاعات مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، آدرس ارجاع دهنده او به سایت، کلمات کلیدی جستجو شده توسط او صفحات بازدید شده توسط وی را ردیابی و ذخیره می نمایند.
به عنوان جایگزین چنین افزونه هایی می توانید از ابزارهای قدرتمند دیگری مانند Google Analytic یا پلاگین WordPress Jetpack استفاده نمایید که مصرف زیادی از منابع سرور ندارند.
به جز پلاگین های مذکور باید توجه کنید که آیا به تمام افزونه هایی که هم اکنون نصب شده اند احتیاج دارید ؟
برای مثال :
- در صورتی که Theme مورد استفاده شما قابلیت های مناسب برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دارد، در آن صورت دیگر نیازی به افزونه های این چنینی (مخصوصا افزونه All-In-One-SEO Pack که مصرف فوق العاده زیادی از CPU دارد) نخواهید داشت.
- در صورتی که Permalink یا آدرس اصلی خود را تغییر نداده اید دیگر نیازی به افزونه permalink redirect نیز نخواهید داشت.
- در صورتی که برنامه زمان بندی برای بک آپ گرفتن از وب سایت خود ندارید ضرورتی برای استفاده از افزونه های تهیه بک آپ وردپرس وجود ندارد.
به یاد داشته باشید که با حذف هر افزونه در واقع از تعداد درخواست های PHP یا MySQL وب سایت خود نیز می کاهید

3. استفاده بیش از حد از برچسب ها

برچسب ها و یا همان کلمات کلیدی (tag) مطلب کاهش دهید اینکار برای افرایش سرعت سایت شما توصیه می شود. یکی از مشکلات مدیران سایت ها استفاده بیش از حد از برچسب ها است اینکار باعث افت شدید سرعت سایت شما می شود.

4. بروز رسانی مداوم وردپرس، افزونه ها و قالب مورد استفاده

وردپرس، افزونه ها و Theme مورد استفاده همواره در هر آپدیت مقادیری از حفره های امنیتی، مشکلات منطقی ، محاسباتی و Bug های نسخه های قبلی را برطرف می نمایند. پس هیچ گاه برای بروزرسانی آن ها معطل نکنید !

5. استفاده از W3 Total Cache

با توجه به تجربیات مرتبط در این زمینه، ثابت شده که هیچ یک از افزونه های دیگر در زمینه Caching به خوبی W3 Total Cache کار نمی کنند. شما به سادگی می توانید مسئولیت فشرده سازی CSS ها و کش نمودن سایر المان ها را بدون هیچ زحمتی به W3 total Cache بسپارید.
توجه نمایید که در صورت عدم اطلاع از چگونگی انجام تنظیمات این افزونه، آن ها را به هم نزنید. جهت مشاهده راهنمای تنظیمات پلاگین W3 Total Cache به این آدرس مراجعه نمایید.

6. استفاده از Theme مناسب

توجه نمایید که Theme مورد استفاده شما در صورت بهینه نبودن نیز می تواند بار اضافی بر CPU یا RAM سرور تحمیل نماید، بنابراین قبل از انتخاب هر Theme سعی کنید در اینترنت در مورد آن جستجو کرده و نظر مصرف کنندگان آن را در مورد نحوه استفاده آن از منابع سرور جویا شوید.
موارد شرح داده شده در بالا جزو تجربیات شخصی نویسندگان و تنها برخی از نکات مورد استفاده جهت کاهش مصرف منابع سرور توسط وردپرس و بهینه سازی آن بوده و در برخی از مواقع ممکن است بازهم برای بهینه سازی کامل کافی نباشند. لذا از شما خوانندگان عزیز دعوت می شود تا در صورت اطلاع از مواردی که در این مقاله به آن اشاره نشده، آن را در قسمت نظرات درج نموده تا سایرین نیز امکان استفاده از آن را داشته باشند.

7. کاهش حجم عکس های قالب و مطالب

حجم عکس های قالب خود را توسط نرم افزار ها کم کنید و جایگزین عکس اصلی کنید این مورد را برای مطالب خود هم رعایت کنید.
تصاویر وب سایت خود را برون سپاری ((Outsource)) نمایید.
بهترین روش برای محاسبه تصاویر در وب سایت های میزبانی شده در سرور های اشتراکی خارج نمودن تصاویر از سرور مربوطه و آپلود آن ها در یکی از سرورهای ابری رایگان مانند Amazon S3 یا CDN می باشد و تنظیم URL آن ها برای لود شدن در وب سایت می باشد. این کار باعث می شود تا مقدار بار مصرفی CPU برای محاسبه و نمایش تصاویر به مقدار چشم گیری کاهش یابد.

8. کاهش حجم دیتابیس وردپرس با تغییر زمان ذخیره خودکار وردپرس

ذخیره ی خودکار در نوشته های وردپرس یکی از قابلیتهای خوب و کارآمد وردپرس می باشد بدین گونه که وقتی شما در حال افزودن نوشته و یا ویرایش نوشته هستید با به پایان رسیدن زمانی که بصورت پیش فرض برای این قابلیت در نظر گرفته شده است نوشته و یا ویرایش نوشته ی شما بصورت خودکار به عنوان پیش نویس و در آن زمان ذخیره میگردد و این عمل بصورت مرتب و طبق فاصله ی زمانی تا به هنگامی که شما نوشته ی خود را انتشار نداده اید تکرار می شود و این پیش نویس ها به عنوان رونوشت در دیتابیس یا همان پایگاه داده ی شما ذخیره می شود .
قابلیت ذخیره ی خودکار گرچه در زمانی که شما در حال ارسال نوشته و یا ویرایش آن هستید کاربرد مثبتی دارد اما به دلیل آنکه فاصله ی زمانی بصورت پیش فرض برای ذخیره ی هر پیش نویس کم بوده باعث آن می شود که حجم دیتابیس وردپرس شما توسط رونوشت هایی که در زمان ارسال و یا ویرایش نوشته ذخیره می شوند بالا رفته و به مرور زمان شما را با مشکلاتی که مرتبط با دیتابیس وردپرس هستند روبرو سازد .
برای جلوگیری از بالا رفتن حجم دیتابیس یا پایگاه داده وردپرس خود می توانید زمان پیش فرض ذخیره ی خودکار وردپرس را تغییر داده و آن را به مقدار معقول و مورد نیاز خود تغییر دهید ، برای تغییر زمان ذخیره ی پیش نویس وردپرس می بایست در محلی که وردپرس را نصب کرده اید فایل wp-config.php را برای ویرایش باز کرده و دستور زیر را در جای مناسبی از این فایل قرار بدهید لازم به ذکر است که در کد زیر قابلیت رونوشت وردپرس نیز غیر فعال خواهد شد که تاثیر به سزایی بر حجم پایگاه داده ی شما خواهد گذاشت .

9. بهینه سازی دیتابیس

در بسیاری از مواقع دیتابیس های مورد استفاده برای CMS وردپرس بی نظم و تکه تکه (fragmented) می شوند که این موضوع بار اضافی را به سرور ارجاع می دهند. جهت برطرف نمودن چنین مشکلی می توانید از تابع Optimize در PHPMyAdmin برای جداول و Table های خود استفاده نمایید. این روش باعث کاهش اضافه بار در سرور می گردد.

 

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com






موضوع مطلب : دانلود ورد پرس, وردپرس رایگان, دانلود وردپرس, سایت وردپرس, اذران وب شعبه کرج, طراحی سایت در کرج, اموزش وردپرس


اگر می خواهید چندین وب سایت مستقل راه اندازی کنید و مدیریت آن ها را به صورت مرکزی و از یک نرم افزار به کاربران ارائه دهید می توانید از ابزار WordPress MultiServer کمک بگیرید. این نرم افزار را به اختصار به صورت MU و یا WPMU نشان می دهند.
بسیاری از افراد بر این باورند که این ابزار تنها برای سایتهایی کاربرد دارد که به کاربران خود بلاگ در قالب یک ساب دامین ارائه می دهد می باشد. در صورتی که قابلیت های آن بسیار بیشتر و بالاتر می باشد.MU کاربران را قادر می سازد تا چندین وب سایت مستقل را با دامین خود بر روی یک نرم افزار مدیریت نماید. البته لازم است به این نکته توجه نمود که برای استفاده از این ابزار به یک IP اختصاصی و ثابت دارید. همچنین برای جلوگیری از بروز مشکل در روند راه اندازی وب سایت خود، از سرویسهای میزبانی اختصاصی مجازی (VDS) و یا سرورهای اختصاصی استفاده نمایید. زیرا راه اندازی چندین وب سایت بر روی یک سرویس میزبانی اشتراکی ممکن است به دلیل مصرف زیاد CPU و Ram از سرور با مشکل مواجه شود.
حال برای مثال زمانی که سه دامین تهیه کردین به کنترل پنل میزبانی خود رفته و نرم افزار MU را بر روی یکی از دامین ها به عنوان سایت اصلی نصب نمایید. بعد به پنجره مدیریت نرم افزار رفته تا بتوانید وب سایت دوم و سوم را اضافه نمایید. حال شما دارای 3 وب سایت مستقل و با نام های متفاوت می باشید.
در این حالت شما دارای 3 وب سایت می باشید که دارای محدوده مدیریتی مستقل به خود می باشند که از طریق زیر قابل دسترس می باشند:
http://نام وب سایت اصلی/wp-admin
حال می توانید در هر یک از سایت ها بلاگی را با ساخت زیر دامنه ای (sub-domain) ایجاد نمود. که با تعریف حساب کاربری برای این بلاگ می توانید دسترسی را به این دامنه محدود نمایید تا شخص مدیر این بلاگ به سایر قسمت های وب سایت دسترسی نداشته باشد.

مدیریت مرکزی چندین وب سایت

چرا از WordPress MultiServer استفاده کنیم؟

شاید برای شما این ذهنیت پیش بیاید که نصب ورد پرس بر روی هر سایت و کار مجزا بر روی هر سایت آسان تر از این است که بخواهیم این نرم افزار را برای مدیریت وب سایتها نصب نماییم.
اما باید دقت کرد که استفاده از MU قابلیت مدیریت بسیار ساده ای دارد و در صورتی که شما مسئولیت مدیریت چندین سایت را برعهده داشته باشید و بخواهید برای هر یک از آن ها به صورت مجزا وردپرس را نصب و مدیریت نمایید زمان بسیار زیادی را نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال برای به روز رسانی وردپرس باید تک تک وارد قسمت مدیریت سایت ها شوید و آن ها را به روز رسانی نمایید. اما این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که تمامی وب سایت های خود را در یک محیط مدیریتی مرکزی بررسی و بروزرسانی نمایید.

 

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com






موضوع مطلب : دانلود ورد پرس, وردپرس رایگان, دانلود وردپرس, سایت وردپرس, اذران وب شعبه کرج, طراحی سایت در کرج, اموزش وردپرس


شنبه 93 مرداد 4 :: 2:24 عصر :: نویسنده : fahimeh nazari

امن کردن وردپرس برای تمام کاربرانی که از این سیستم استفاده میکنند بسیار توصیه میشود. یکی از راههای امن کردن وردپرس استفاده از برخی افزونه های امنیتی نظیر WP Security Scan و WP Firewall میباشد. این افزونه ها را میتوانید دانلود کرده و بر روی وردپرس خود نصب کنید.
بعد از اینکه افزونه نصب فعال شد، میتوانید آن را از طریق بخش امنیت واقع در مدیریت وردپرس تنظیم کنید.
WP Security Scan موارد امنیتی زیر را تحت پوشش قرار میدهد:

1. نسخه وردپرس شما را چک میکند و چنانچه نسخه وردپرس شما قدیمی شده باشد به شما اطلاع میدهد که وردپرس خود را به روز رسانی کنید.
2. به شما این امکان را میدهد که پیشوند جداول دیتابیس وردپرس را تغییر داده و چیزی غیر از _wp را جایگزین آن کنید. این مورد بسیار حائز اهمیت میباشد و از هک شدن دیتابیس (SQL Injection) تا حد زیادی جلوگیری میکند. (توصیه میشود که قبل از انجام این مرحله، از دیتابیس خود بک آپ تهیه کنید).
3. نسخه وردپرس شما را از دید بازدید کنندگان مخفی میکند.
4. غیرفعال کردن نمایش خطاهای دیتابیس و در نتیجه جلوگیری از لو رفتن اطلاعات
5. حذف WP ID Meta tag از هسته وردپرس
6. اخطار در صورت وجود یک حساب کاربری مدیر پیشفرض
7. اخطار در صورت عدم وجود فایل htaccess. در پوشه wp-admin


همچنین این پلاگین، سطوح دسترسی دایرکتوری های وردپرس را بررسی میکند تا از حملات و نفوذ غیرمجاز جلوگیری شود. این افزونه همچنین دارای قابلیت ساختن پسورد نیز میباشد و با استفاده از آن میتوانید پسوردهای قدرتمند ایجاد نمایید.
افزونه WP Firewall درخواست های SQL مشکوک و همچنین ترافیک های مشکوک را مسدود و بلوکه میکند. در صورت مشاهده یک حمله، وردپرس میتواند حمله کننده را به یک صفحه 404 پیش ساخته برده و یا او را به صفحه اصلی وبلاگ برگرداند. همچنین این افزونه میتواند یک اخطار از طریق ایمیل در هنگام بروز حمله برای شما ارسال نماید.
یک کلمه عبور قدرتمند همیشه تا حد زیادی از هک شدن وبلاگ و یا وب سایت شما جلوگیری میکند. یک پسورد قدرتمند حداقل باید دارای 8 کاراکتر بوده و شامل لغات و کلمات موجود در لغت نامه و نیز شامل نام کاربری شما نباشد. یک پسورد خوب و قوی باید دارای ترکیبی از حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نشانه ها باشد. این مورد نه تنها شامل کلمات عبور، بلکه شامل نام کاربری و نام دیتابیس شما نیز میشود.

نکته:

1. همیشه وردپرس، قالبها و افزونه های آن را به روز رسانی کنید. در صورت عدم توجه به این مساله، سایت شما مورد حمله هکرها واقع شده و به سادگی هک خواهد شد.
2. دسترسی به بخش مدیریت وردپرس را محدود کنید و سعی کنید به کسی غیر از خودتان اجازه ورود به بخش مدیریت را ندهید. همچنین بهتر است امکان ثبت نام کاربر جدید را غیرفعال کنید.
3. چنانچه سایت شما تجاری است از SSL برای ارتقا سطح امنیت وب سایت خود استفاده کنید.




موضوع مطلب : امنیت وردپرس, اطلاعات وردپرس, پشتیبانی وردپرس, نصب وردپرس, دانلود وردپرس, اذران وب شعبه کرج, امن کردن وردپرس


شنبه 93 مرداد 4 :: 2:17 عصر :: نویسنده : fahimeh nazari

نسخه وردپرس فارسی ورژن 3.6.1 توسط آذران وب ارائه شده است تا شما پس از نصب با استفاده از این نرم افزار راحت تر بتوانید وب سایت خود را طراحی نمایید.

 

 

آدرس : کرج – گوهردشت – خیابان اصلی گوهردشت – بین خیابان نهم و دهم غربی– بالای بانک مهر– پلاک252 – واحد11
تلفن تماس :34483769- 026, 34496534- 026, 34496506- 026
ایمیل : Karaj@azaranweb.com






موضوع مطلب : دانلود ورد پرس, وردپرس رایگان, دانلود وردپرس, سایت وردپرس, اذران وب شعبه کرج, طراحی سایت در کرج, اموزش وردپرس